Tom Ford




















































































Tom Ford i kontrowersyjne reklamy
Kreatywność Toma Forda była doceniana w każdym miejscu, w którym przyszło mu pracować. W końcu projektant postanowił przekuć te sukcesy we własny biznes, który rozpoczął w 2004 r. i prowadzi go do dziś. To co wyróżnia styl Toma Forda to wysoce rozwinięta sensualność i seksualność, a także odwaga. Ford do dziś uwielbia przełamywać tematy tabu i przekraczać coraz to inne granice w sposób, na jaki nie mają odwagi inne marki. Dokładnie tak było w przypadku kampanii reklamowej Yves Saint Laurent, którą kierował amerykański artysta. Głośna reklama Opium czy M7 opierała się na skandalu, a kreacje nagich bohaterów były uznawane za wulgarne i niesmaczne.
Perfumy Tom Ford
Zapachy spod marki Forda są takie jak on sam – nieoczywiste, charakterne i intensywne. Jego pierwszy flakon perfum miał swoją premierę dopiero w 2006 r., jednak dziś w jego portfolio znajdziemy wiele unikatowych propozycji. Kultowy dziś zapach Black Orchid to pierwsza kompozycja stworzona Toma Forda. Orientalne nuty szyprowe zostały szybko docenione przez kobiety na całym świecie, poszukujące nieszablonowych kompozycji i nietuzinkowego podejścia do perfumiarstwa. Od tego momentu rynek wręcz prosił o więcej, a wśród fanów Black Orchid coraz częściej znajdowali się także mężczyźni. W efekcie, trzy lata później projektant stworzył zapach także dla nich. W 2009 furorę zrobiły perfumy Tom Ford Grey Vetiver, a w 2012 powstały Tom Ford Noir, które szturmem zdobyły serca nie tylko mężczyzn, ale także kobiet. Popularność perfum Forda wśród obu płci popchnęła go do stworzenia zapachu unisex – Tobacco Vanille, który także każdego roku utrzymuje się na wysokich miejscach międzynarodowej sprzedaży.